Einfach geniessen... - Reisverslag uit Potsdam, Duitsland van Thomas Kerkhoff - WaarBenJij.nu Einfach geniessen... - Reisverslag uit Potsdam, Duitsland van Thomas Kerkhoff - WaarBenJij.nu

Einfach geniessen...

Door: Thomas Kerkhoff

Blijf op de hoogte en volg Thomas

27 Juni 2016 | Duitsland, Potsdam

Hallo allemaal,

daar ben ik (al)weer haha, ik begin het nog leuk te vinden om blogs te schrijven! Daarom heb ik misschien ook in vrij korte tijd al wat blogs geschreven. Ik kon het gewoon niet laten om iets over afgelopen weekend te vertellen en wat foto's te laten zien!

Zoals ik in mijn vorige blog al heb geschreven, zijn we via ESN-Germany (European Student Network) een weekend naar Dresden gegaan. Hier was één weekend lang een evenement voor alle ESN-studenten in Duitsland georganiseerd. Stel je voor: 500 internationale studenten in één stad! Ik kan maar één ding over dit weekend zeggen: Fucking vet!!! Ik heb zo'n geweldig weekend gehad met zo'n geweldige mensen.

Op vrijdag zijn we met de Flixbus vertrokken uit Potsdam, ik was blij dat we op het midden van de dag in een bus met airco zouden zitten, want het was hier 36 graden in de schaduw... Eenmaal in Dresden aangekomen zijn we naar het hostel gegaan en hebben onze spullen daar gelaten. 's Avonds hadden we een feest genaamd "Europa tanzt", oftewel met alle internationale studenten. De zaterdag hebben we een Stadrally gedaan en de meest gekke opdrachten moeten doen door het centrum van Dresden. 's Avonds kregen we ons T-shirt en hadden we vervolgens een vlaggenparade door Dresden heen, zelfs met politiebegeleiding. Politie voorop, 500 studenten met harde muziek en vlaggen erachteraan. Zo vet!! Gewoon een soort lopend straatfeest! We trokken flink wat aandacht. Vervolgens liepen we door naar een club en hebben daar tot in de late uurtjes gefeest. Door alle vlaggen kwamen Jochem en ik nog meer Nederlanders tegen en waren we inmiddels met een kleine Nederlandse delegatie aanwezig. Zondag hadden we tot 15.00 uur vrije tijd en daarna reden we weer naar huis toe, jaja ik zeg huis want voel me hier nog steeds super op mijn plek. We zijn toen nog de Frauenkirche omhoog gegaan en hadden een heel mooi uitzicht over Dresden. Zoals sommigen misschien weten, is Dresden in WOII gebombardeerd en is er een vuurstorm door de stad heen gegaan waardoor er een hoop gebouwen verwoest zijn. Dit kan je goed terugzien. Vervolgens zijn we weer richting de bus gegaan en eenmaal terug in Potsdam de wedstrijd van Duitsland gekeken, want ja voor Nederland kan ik niet zijn... Dat heb ik trouwens dit weekend best vaak moeten aanhoren haha. Maar goed dat ik nu in Duitsland zit, zodat ik toch nog 'echt' voor een land kan zijn.

Over 5 weken ben ik alweer in Nederland... Time flies when you're having fun...

Ik zou zeggen, bekijk de foto's, dan snappen jullie wel waarom ik dit weekend zo geweldig vond!

Grüsse aus Potsdam,
Thomas

  • 27 Juni 2016 - 15:17

    Theo Bijkerk:

    mit einem Wort Super!

  • 27 Juni 2016 - 15:49

    Irma:

    Hallo Thomas,

    weißt du, ich bekam eine Gänsehaut, als ich die Bilder sah! Erstens natürlich, weil es Dresden ist, aber vor allem auch, weil ihr zeigt, dass es dort in Dresden auch andere 'Demos' geben kann als die von Pegida! Ihr feiert dort internationale Neugierde, interkulturelles Verständnis, alles, was wir uns für Europa und die Welt nur wünschen können. Ich hoffe, dass du solche Treffen nie vergessen wirst und deinen Schülern später davon erzählen wirst, wie toll es ist, mit so vielen Studenten und vor allem unterschiedlichen Nationalitäten zu feiern uns Spaß zu haben!

    Mach weiter so!
    Irma

  • 27 Juni 2016 - 17:12

    Steef Denteneer:

    Kleine Nederlandse delegatie, represent! Fijne laatste weken nog man! Groetjes x

  • 27 Juni 2016 - 17:47

    Sissy:

    Hi Thomas,
    und jetzt hast du auch noch die tolle Stadt Dresden gesehen und erlebt, toll!!!
    Da war ja ordentlich 'was los. Witzig, dass du schreibst, dass du dann wieder 'nach Hause' gefahren bist, das sagt genug....
    Weitehin ganz viel Spaß!
    schöne Grüße
    Sissy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thomas

Actief sinds 25 Feb. 2016
Verslag gelezen: 336
Totaal aantal bezoekers 5980

Voorgaande reizen:

13 Maart 2016 - 31 Juli 2016

Potsdam

Landen bezocht: