Nog een weekje... - Reisverslag uit Ottersum, Nederland van Thomas Kerkhoff - WaarBenJij.nu Nog een weekje... - Reisverslag uit Ottersum, Nederland van Thomas Kerkhoff - WaarBenJij.nu

Nog een weekje...

Door: Thomas Kerkhoff

Blijf op de hoogte en volg Thomas

06 Maart 2016 | Nederland, Ottersum

Hee iedereen,

het komt steeds dichterbij, over precies één week zit ik in Potsdam! Aan de ene kant een heel avontuur, maar aan de andere kant ook heel wat nieuwe dingen die toch wat beangstigend kunnen zijn... Voor het eerst op mezelf wonen en dan ook nog eens op 600 km afstand van mijn "Heimat". Ik heb afgelopen weken al leuke dingen gedaan met de mensen om me heen, wat een totale verrassing voor me was, was dat ik vorige week zaterdag spontaan op een feestje belande dat ook nog eens voor mij georganiseerd bleek te zijn! Van m'n vrienden heb ik als afscheid op dat feestje drie fotocollages gekregen om op mijn kamer te hangen, zodat ik toch al een eigen plekje heb daar, echt heel leuk! Die zondag heb ik mijn (voor voorlopig) laatste werkdag gehad op de manege... Heel raar en liep er echt met een dubbel gevoel rond, aangezien de paarden en de sfeer op de manege niet kunnen appen of bellen haha, verder ben ik die middag ook weer hartstikke in de maling genomen en opeens stonden m'n collega's allemaal in de foyer met een overlevingspakket en een leuk boekje met allemaal stukjes en foto's over en voor mij. Vandaag heb ik bijna al mijn spullen klaargezet en heb ik, op mijn kleren na, alles ingepakt. Dus ik ben er bijna klaar voor!

Vielen Dank voor het lezen en wanneer ik in Potsdam ben, dan zal ik mijn eerste 'echte' blog gaan schrijven!

Thomas


  • 06 Maart 2016 - 19:36

    Sissy:

    Hallo Thomas,
    Was hast du liebe Menschen um dich!! 2 mal eine Überraschung, wovon einmal sogar eine Party, die extra für DICH organisiert wurde, toll!!!! Du wirst die Leute vermissen.... aber du wirst auch ganz tolle andere liebe Leute kennenlernen und dann ist dein Bekanntenkreis mit tollen Menschen noch größer!!!!!!!
    Super Idee, dir ein Überlebenspacket und Fotocollagen zu schenken, dann hast du die Leute indirect doch immer ein wenig um dich....
    Du bist gut vorbereitet auf deinen Auslandsaufenthalt, das hast du toll gemacht, es kann nichts schief gehen, trau dich das Abenteuer anzunehmen.
    Ich wünsche dir schon mal eine gute Reise und ganz, ganz, ganz viel Spaß.
    liebe Grüße
    Sissy

  • 07 Maart 2016 - 14:31

    Jacqueline:

    Hallo Thomas,

    wat spannend!! Het is echt aftellen nu.
    Je gaat het zeker heel goed krijgen in Potsdam.
    En mocht je echt heimwee krijgen naar Nederland...Irma en ik zijn over vijf weken in Berlijn!

    Groetjes, Jacqueline.

  • 07 Maart 2016 - 17:30

    Theo Bijkerk:

    Hallo Thomas,

    tja, die Spannung vor der Abfahrt.... Toll, wie die Freunde usw. das gemacht haben, daran kannst du dann in Potsdam zurückdenken, aber wie Sissy schon schreibt, du lernst bestimmt ganz viele neue, nette und interessante Menschen kennen!
    Mach's gut!
    Theo

  • 09 Maart 2016 - 18:06

    Irma:

    Hallo Thomas,
    es freut mich, zu wissen, dass Jacqueline und ich die ersten sein werden, die dich live in Berlin treffen werden. Bin jetzt schon gespannt, was du uns alles erzählen wirst. Die ersten Erlebnisse sind meistens besonders spannend!
    Wir treffen uns am 15. April!
    Viele Grüße
    Irma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thomas

Actief sinds 25 Feb. 2016
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 5965

Voorgaande reizen:

13 Maart 2016 - 31 Juli 2016

Potsdam

Landen bezocht: